January 07, 2015

Road To Haramain | Kepulangan Kami Ke Malaysia (12)

Alhamdulillah, setelah siap kesemua urusan dan tawaf wida', akhirnya kini tiba masanya untuk kami pulang ke tanah air. Sesungguhnya berada hampir 13 hari di Arab Saudi ini begitu banyak kenangan, kerinduan yang kami rasakan seolah-olah kami mahu lebih lama tinggal di sini. Ya Allah, engkau yang maha mengembalikan.. Kurniakan kami kesihatan, kelapangan masa, kekayaan rezeki dan kekuatan fizikal agar kami dapat kembali lagi menjadi tetamuMu dan menziarahi kekasihMu.. Amiin allahumma amiin.

Perjalanan ke Airport King Abdul Aziz Jeddah dari Mekah mengambil masa lebih kurang 2 jam. Dalam perjalanan, bas berhenti di sebuah masjid (berdekatan dengan Jeddah) bagi membolehkan jemaah solat asar dan menjamu selera dengan bekalan nasi yang disediakan oleh pihak pengurusan. Makan secara berjemaah ini sungguh menyelerakan dan melazatkan. Alhamdulillah.









Alhamdulillah, kami selamat tiba di Lapangan Terbang Hujjaj, Jeddah. Jemaah mengambil kesempatan untuk berehat dan bersiar-siar di Terminal lapangan terbang sebelum menunggu untuk check-in masuk barang-barang. Apabila kaunter check-in telah dibuka untuk flight kami, kami mendaftar di kaunter dan apa yang tidak dijangkakan ianya mengambil masa yang lama untuk menyelesaikan kesemua urusan check-in jemaah sehingga flight terpaksa menunggu kami dan melewatkan penerbangan. Alhamdulillah Allah telah permudahkan urusan. 



















Khabaran terkini alhamdulillah kami telah selamat mendarat untuk transit di Meldive Ibrahim Nasir Airport. InsyaAllah perjalanan akan disambung semula menuju ke Kuala Lumpur, Malaysia dan dijangka akan tiba di sana jam 3++ petang. InsyaAllah. Doakan keselamatan perjalanan kami dan nantikan kepulangan kami yang dirindui seisi keluarga.